Február - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28  

Vezetéstudomány 32. k. 2001. február

Wimmer Ágnes
A vállalati teljesítmény jellemzői
2. – 11. oldal

A cikk a hazai vállalatok teljesítményjellemzőit, a különböző teljesítményelemek kapcsolatát vizsgálja a Versenyképesség-kutatás során nyert adatok felhasználásával. A vállalati teljesítmény alapján elkülönített klaszterek elemzése a sikeres vállalatok jellemzőit tárja fel.

Kiss János
Az innováció szerepe a hazai vállalatok versenyképességében
12. – 16. oldal

A szerző tanulmányában a hazai vállalatok helyzetét vizsgálja a Versenyképesség-kutatás kérdőíve alapján. Legfontosabb megállapítása, hogy az innováció legnagyobb gátjának a vállalatok ma is a finanszírozási források hiányát látják.

Drótos György - Szabó Zoltán
Vállalati informatika Magyarországon az ezredfordulón
17. – 23. oldal

A tanulmány a hivatkozott téma általános információmenedzsment vonatkozásait, az informatikai rendszerek jellemzőit, valamint az informatika szervezeti kérdéseit vizsgálja.

Demeter Krisztina
Termelés Magyarországon az ezredfordulón
24. – 33. oldal

A tanulmány megállapítása szerint javult a termelési döntések konzisztenciája, azonban a termelés modernizálása, az új technológiák, módszerek, eljárások bevezetése terén még nem történt meg a kívánt és szükséges áttörés.

Pataki György
A magyarországi vállalatok környezeti teljesítménye - A "Versenyben a világgal" kutatási program 1999. évi kérdőíves felmérésének eredményei
34. – 41. oldal

A szerző azon vita eldöntéséhez sorakoztat fel pro és kontra érveket, hogy a környezetvédelem és a versenyképesség erősítik-e egymást, vagy éppen ellenkezőleg, a környezetvédelem kikényszerítése súlyos többletköltségeket okoz.

Angyal Ádám
Üzleti szervezetek társadalmi és politikai megfelelősége
42. – 55. oldal

A szakirodalom különböző nézeteket fogalmaz meg a nyereségorientált vállalkozások célját, küldetését illetően. Az egyik vélemény szerint a vállalkozás fő feladata a tulajdonosok, részvényesek érdekeinek a szolgálata, míg a másik értelmezés hívei szerint a vállalkozás az összes érintett elégedettségének kivívására törekszik. A szerző okfejtése mindkét eszmerendszer pozitívumait és negatívumait sorra veszi, valamint kitér esetleges konvergenciájukra is.

Utolsó frissítés: 2019.03.11.

femdom-mania.net femdom-scat.net hot-facesitting.com