Március - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vezetéstudomány 32. k. 2001. november

Vámos Dóra
A felnőttképzés helye a szakképzési struktúrában
2. – 22. oldal

A cikk a felnőttképzés meghatározásával, a vele szemben támasztott követelményekkel és lehetséges finanszírozási módjaival foglalkozik. Ezt követően a szerző a magyar munkapiaci képzés rendszerét ismerteti, kitérve az intézmények kialakítására, a munkapiaci képzés jelentőségére.

Németh Balázs
A Total Quality Management alkalmazása Magyarországon
23. – 30. oldal

A szerző tizenöt amerikai és tizenöt magyar vállalat menedzsmentgyakorlatát vizsgálva arra a kérdésre keresett választ, hogy mitől sikeres, illetve miért nem sikeres a TQM bevezetése egyes vállalatoknál. A cikk a kutatás eredményeit és a belőlük levonható következtetéseket tárja olvasóink elé.

Takács Sándor
A vezetők és beosztottak céljai a teljesítményértékelés során - egy hazai felmérés tapasztalatai
31. – 41. oldal

A tanulmány röviden bemutatja a teljesítményértékelés legújabb megközelítését képviselő kognitív kutatási modellt, annak fő kérdésfeltevéseit, változóit és a közöttük feltételezett összefüggéseket. Ezt követően a szerző összefoglalja a teljesítményértékelés során egymással szembekerülő két legfontosabb stakeholder-csoport – a vezetők és a beosztottak – céljaival kapcsolatos kutatási eredményeit.

Sulok Zoltán
Fúziók és felvásárlások Magyarországon
42. – 49. oldal

A cikk azt a kérdést kívánja megválaszolni, hogy a nemzetközi piacokon lejátszódó összeolvadási és felvásárlási ügyletek árnyékában mi játszódik le a magyar piacon. Illetve, hogy az itt lebonyolított összeolvadásokról és felvásárlásokról az érintettek hogyan vélekednek, s milyen várakozásokkal tekintenek az elkövetkező két-három év elé. 

Utolsó frissítés: 2019.03.11.