Január - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Vezetéstudomány 32. k. 2001. december

Szabó Katalin
Személyre szabott marketing: A "csináld és add el!" stratégiától a keresletvezérelt rendszerig
2. – 12. oldal

A szerző az Új gazdaság egyik nagy lehetőségéről, a tömeges testre-szabás marketingstratégiájáról ír. Gyakorlati példákon keresztül elemzi ennek az új termelési filozófiának eddigi eredményeit, végez összehasonlítást az előző korok termelési jellemzőivel. Bemutatja azokat a lehetőségeket, amelyek a fogyasztó és a termelő új kapcsolatrendszerét jellemzik az Internet, az elektronikus kereskedelem korszakában. A cikkben mindazonáltal helyet kapnak az új termelési/értékesítési filozófia máris felsejlő árnyai is.

Makó Csaba
A munkaerő szubjektív, valamint emocionális és esztétikai jellemzőinek felértékelődése a munkafolyamatban (Példák a "régi" és az "új" gazdaságból)
13. – 24. oldal

A szerző cikkében bemutatja az „új” gazdaság munkaerő-jellemzőit, összehasonlítva azokat a „régi” gazdaság tényezőivel. Kiemeli a foglakozási struktúrák újragondolásának és kategorizálásának fontosságát mind a nemzetközi, mind a hazai gyakorlatban. Több kutatást elemezve a szerző kiemeli a munkaerő érzelmi és esztétikai tulajdonságainak a munkaadó és a munkavállaló szempontjából egyaránt megnövekedett fontosságát.

Christ Warhurst - Dennis Nickson
Skills, services and the "New Economy"
25. – 35. oldal

In the style labour market, employers require a matrix of skills – technical, social and aestethic. The first is provided „in-house”, the middle and the last filtered into companies through recruitment and selection processes. It is the middle and last skills that are encompassed by the term person skills. For employers, however, the aesthetic skills that also comprise the person to person interaction can be of crucial importance as a criterian for entering employment. Moreover, such skills are essential to the process of service and the product that companies are keen to portray.

Koji Okubayashi
Japanese manufacturers without factories
36. – 39. oldal

Sony announced on 18 October, 2000 that she will sell two plant, Sony Nakasinnden(Miyagi-ken, 1300 workers) and Sony Industries Taiwan, (Takao, 750 workers) to Selectron so that Sony headquarter could concentrate on business planning and product development. This strategy is on the same line of the establishment of a new company named EMCS (Engineering, Manufacturing and Customer Service Corporation) which was officially explained this spring. This new strategy of a leading Japanese manufacturer indicates separation of manufacturing from product development and a new direction of manufacturing without factory.

Poór József
Menedzsment tanácsadás Közép-Kelet-Európában
40. – 45. oldal

Budapesten, 2001. június 1-én rendezett Menedzsment Tanácsadók Európai Föderációja (FEACO) regionális konferenciáján hazai és külföldi szakemberek azt vizsgálták, milyen szerepet töltenek be a menedzsment tanácsadók a közép-kelet-európai régió életében. Az itt elhangzott előadások, és a szerző ilyen irányú kutatásai alapján a szemle összefoglalja a terület legjelentősebb trendjeit és tendenciáit.

Utolsó frissítés: 2018.11.30.