Március - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vezetéstudomány 34. k. 2003. február

Berács József – Hooley, Graham - Sajtos László - Keszey Tamara
Marketing-erőforrások koncepcionális megközelítése
2. – 13. oldal

A versenyképesség-kutatás egyik központi témája a versenyelőnyök meghatározásának és fenntarthatóságának vizsgálata. Két fő kutatási irány alakult ki: az egyik, a külső környezetre, az iparági elemzésre helyezi a hangsúlyt, a másik pedig, a vállalat belső tényezőit, erősségeit és gyengeségeit állítja a középpontba. A tanulmány az utóbbi elméleti irányzatot követve, a marketing helyzetét átfogóan vizsgáló kutatássorozat legújabb eredményeinek a marketing-erőforrásokra vonatkozó részleteit ismerteti. A Magyarországon folyó empirikus kutatásokban a marketing-erőforrásokat a marketingeszközök és -képességek jelenítik meg. A mérésükre kifejlesztett skála tesztelésére a kutatásokhoz csatlakozó országok között Magyarországon is sor került. A közgazdasági irányból megközelített erőforrás-alapú vállalatelméletre támaszkodva a szerzők kimutatják, hogy a marketing-erőforrások koncepcionális rendszerezése empirikusan is helytálló. A skála megbízhatóságát különböző elemzési módszerekkel bizonyítják.

Pataki Béla
A változás fogadtatásának időbeli módosulása
14. – 24. oldal

A változásmenedzsment és a hozzá kapcsolódó szakterületek szakirodalmában több olyan modell is található, amely a változás által érintett emberek és csoportok reakciójának időbeli változását, hullámzását írja le. A cikk ezek közül mutat be néhányat, majd egy további lehetséges kutatási irányt vázol fel.

Kováts Gergely
Új jelenségek a vállalati képzésben: a vállalati egyetem
25. – 38. oldal

A cikk célja a figyelem felhívása egy terjedőben lévő jelenségre, a vállalati egyetemekre. A dolgozatban a szerző röviden bemutatja a vállalati egyetem kialakulásának okait, és példákkal illusztrálja a koncepció négy legfontosabb jellemzőjét: a formális megvalósulást, a stratégiához való erős kapcsolódást, a szervezet integrálását és a tudásmegosztás támogatását.

Görög Mihály
A projektvezetés mestersége a projektsiker tükrében
39. – 47. oldal

A szerző cikkében arra az ellentmondásos jelenségre keresi a magyarázatot, miszerint a projektvezetési eszközök szinte folyamatos fejlődése mellett megfigyelhető egyidejűleg a sikertelenül végződő projektek viszonylag nagy aránya is. A magyarázat egyrészt a sikeresség értelmezésének hiányosságaiban, másrészt viszont a projektvezetés mesterségbeli tudásának hiányosságaiban rejlik.

Kiss Tibor
Business Simulation Challenge, egy zöld üzleti szimuláció
48. – 55. oldal

Az üzleti szimuláció hatékony eszköz olyan készségek elsajátításánál, amelyeket a hagyományos üzleti oktatási módszerekkel nem lehet megfelelően átadni. A Business Simulation Challenge (BSC) egy olyan üzleti játék, amelynek számos új jellemezője van, mint például a többnyelvűség, a zöld stratégiák kipróbálásának lehetősége, a fehérdoboz-elmélet. A szimuláció kifejlesztése kifejezetten oktatási céllal történt.

Utolsó frissítés: 2019.03.11.