Január - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Vezetéstudomány 34. k. 2003. április

Hoványi Gábor
Mikor választja a vállalatvezetés a logisztikai koncepciót? Kihívások és válaszok - különös tekintettel az EU-hoz való csatlakozásunkra
2. – 7. oldal

Számos koncepció - például kutatás-fejlesztési, marketing, szervezetkarcsúsító, tőkenövelő, stb. koncepció - áll a menedzsment rendelkezésére, hogy ezekkel, mint az üzleti stratégia súlypontjaival, növelje vállalatának versenyképességét. Ehhez a vezetés természetesen több koncepciót együttesen is felhasználhat. Egy termelő vállalat menedzsmentjének logisztikai koncepcióját a szerző úgy értelmezi, hogy annak tárgya a vállalat anyag-, alkatrész-, részegység- és energia-inputja az előbbiek vállalaton belüli áramlásának vezérlése, illetve nyomon követése, ami a logisztikai tevékenységben a konvertálásnak felel meg, s végül a létrehozott termékek, valamint a termelés során keletkezett selejt, anyagmaradék, másodanyag stb. elszállítása, vagyis a logisztikai output.

Bauer András
Westel: A magyar mobilkommunikációs piac (199O-1999)
8. – 27. oldal

A szerző tanulmányában bemutatja a magyar mobilkommunikációs piac létrejöttét, a kialakulás egyes fázisaiban elemzi a szereplők magatartását. A Westel Mobil Rt. szemszögéből vizsgálja azokat a folyamatokat, amelyek a cég piacvezető szerepéhez vezettek.

Tari Ernő
A Renault-Nissan "házasság" - stratégiai szövetség, vállalatfelvásárlás vagy részleges fúzió?
28. – 46. oldal

A szerző tanulmányában az autóipar egyik legjelentősebb stratégiai szövetségének(?) létrejöttét, megvalósulásának körülményeit és elért eredményeit elemzi. Bemutatja e folyamat legfontosabb szereplőit, vizsgálja az értékesítési és pénzügyi eredményeket. Egy befektetés vagy hitelfelvétel hozamának kiszámítása egyáltalán nem egyértelmű feladat. A cikk célja annak bemutatása, hogy milyen hozamkategóriákat lehetséges értelmezni, hogyan történhet ezek kiszámítása. A szerző bemutatja, hogyan kezelik az egyes hozamvariációk a pénzáramlások tagjait, az időt és a befektetési helyzet egyéb paramétereit. Végül kísérletet tesz arra, hogy értelmezze, hogy az egyes eszközoldali (befektetési) és forrásoldali döntéseknél milyen hozamdefiníciót tekintsünk alapértelmezésnek.

Fazakas Gergely
Hozamfajták
47. – 56. oldal

Egy befektetés, vagy hitelfelvétel hozamának kiszámítása egyáltalán nem egyértelmű feladat. A cikk célja annak bemutatása, hogy milyen hozamkategóriákat lehetséges értelmezni, hogyan történhet ezek kiszámítása. A szerző bemutatja, hogyan kezelik az egyes hozamvariációk a pénzáramlások tagjait, az időt és a befektetési helyzet egyéb paramétereit. Végül kísérletet tesz arra, hogy értelmezze, hogy az egyes eszközoldali (befektetési) és forrásoldali döntéseknél milyen hozamdefiníciót tekintsünk alapértelmezésnek.

Utolsó frissítés: 2018.11.30.