Február - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28  

Programok 2017 január 18-án

Előző napi program                                                                                                                                    Következő napi program

9.00-11.00 – Research support mechanism

Szervező: Kari Kutatási Bizottság

Helyszín: C 203 terem

A rendezvényen megjelennek az egyetemi és kari kutatástámogató szervezetek, bemutatkozik a közelmúltban alakult Kutatásfejlesztési Igazgatóság és a Corvinus KIOSK is. Beszámolunk a Kari Kutatási Bizottság működéséről is és bemutatjuk az Egyetemi Könyvtár kutatástámogató munkáját is. Vendégeink lesznek:

Tasnádi Attila (tudományos rektorhelyettes)

Cser Erika (Kutatásfejlesztési Igazgatóság)

Lukácsné Varga Judit (Egyetemi Könyvtár)

Pataki György (Kari Kutatási Bizottság)

Sipos Júlia (Corvinus Kiosk)

Tóth Enikő (Pályázati Pénzügyi Iroda)

A rendezvényre minden érdeklődő kollégát szeretettel várunk, aki a kutatásmenedzsment működéséről informálódni szeretne. A rendezvény célja, hogy a kutatók jobban megismerjék a kutatástámogatással foglalkozó szervezeteket és  feltehessék kérdéseiket, megfogalmazhassák igényeiteket számukra.

 

11.10-13.00 – Piketty: Tőke a 21. században

Szervező: Berlinger Edina, Váradi Kata, Havran Dániel, Csóka Péter

Helyszín: C 204 terem

Várunk mindenkit az MTA Pénzügytani Albizottság következő ülésére, ahol Bokros Lajos, Medvegyev Péter és Mihályi Péter  fognak vitatkozni Piketty Tőke a 21. században c. könyvéről.

Kapcsolódó cikkek,  főként a hazai szerzőkre koncentrálva itt olvashatók.

 

13.00-15.00 –Science Shop: Mit adnak a "tudásboltban"? - EnRRICH

Szervező: Matolay Réka, Gáspár Judit, Toarniczky Andrea, Kiss Gabriella, Pataki György

Helyszín: C 203 terem

Bemutatkozik a Corvinus Science Shop, egy olyan induló intézmény, amely a közösségek kérdéseivel gazdagítja oktatási és kutatási tevékenységünket. A műhelymunka során megvitatjuk

  • az oktatás és kutatás módszertani hátterét,
  • azt, hogy mi miért csináljuk: a Science Shop team tapasztalatait,
  • kínálatát: milyen eszközökkel támogatja az oktatási gyakorlatunk és kutatásunk megújítását. 

14.00-16.00 – Márkamenedzsment könyvbemutató

Szervező: Kolos Krisztina

Helyszín: E 3005 terem

A közelmúltban az Akadémiai Kiadó gondozásában megjelent Márkamenedzsment könyv szerkesztői és szerzői a Marketing és Média Intézet munkatársai.

A könyvbemutató egy rövid előadással kezdődik, amelyben a szerkesztők bemutatják a könyvet, kiemelve a márkakutatás főbb irányzatait és a könyv tudományos eredményeit. Ezt egy kerekasztal-beszélgetés követi, amelyen - a könyv néhány kiemelt témakörtét körbejárva- a könyv szerzői és vállalati szakemberek megvitatják a gyakorlat számára fontos kihívásokat.

 

15.00-17.00 – Az infokommunikációs piacok működési zavarai és szabályozási lehetőségei

Szervezők: Urbán Ágnes, Polyák Gábor, Ződi Zsolt

Helyszín: C 204 terem

Polyák Gábor - Urbán Ágnes: Fenntartható média-ökoszisztéma

Az elmúlt időszak hazai és nemzetközi fejleményei a médiarendszer működésének korábban nem látható gyenge pontjaira mutattak rá, a hirdetések elosztásának manipulálhatóságától a szűrőbuborék-jelenségig. Az előadás keretében a felmerülő problémákat és a piactorzítás következményeit a média-ökoszisztéma néhány elemén mutatjuk be, és a résztvevők bevonásával megoldási javaslatokat keresünk.

Ződi Zsolt:  A big data szabályozási kérdései

A big data és az ezzel járó matematikai modellezés, a "predikciós hatalom" új kihívások elé állította a szabályozó hatóságokat és kormányzatokat. A jelenséget egyelőre az USA szabályozói veszik igazán komolyan, (a Fehér Ház dokumentumok tucatjait jelentette meg az elmúlt években, a Federal Trade Comission pedig konferenciát is szervezett a témakörben), de a big data által felvetett problémák hamarosan nálunk is fel fognak merülni. 
A big data paradoxona az, hogy miközben hatalmas új lehetőségeket rejt, a gazdasági virágzás új korszakát hozhatja el, az utóbbi pár évben megszaporodtak az aggodó hangok is, amelyek a big data-hoz hozzáféréssel rendelkező szervezetek oldalán egy új típusú információs túlhatalom kialakulását is látják. Az előadás azt vázolja fel, hogy hogyan próbálják a szabályozók megérteni, hogy mennyiben új a big data által teremtett helyzet, mennyire érinti ez a hagyományos adatvédelmi szabályozást, egyáltalán igényel-e ez bármilyen szabályozást, és hogyan kellene szabályozni a jelenséget úgy, hogy eközben a big data értékteremtő ereje ne vesszen el.

Utolsó frissítés: 2018.11.30.