Április - 2017
H K S C P S V
  01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29

Menüpont

Mi az a Science Shop?

Az egyetemi oktatás és kutatás, valamint a társadalom ügyeinek, kérdéseinek összekapcsolását célozza a Science Shop. Olyan “bolt” ez, ahol az egyetemi emberek (kutatók, oktatók és diákok) témára, esetre, partnerre, a közösség tagjai pedig válaszra, megoldásra lelnek. A civil közösség szervezetei és csoportjai problémáikkal és ügyeikkel támasztják a keresletet, míg az egyetemi tudásteremtés folyamatai (kutatás, oktatás) alkotják a kínálatot a “tudományok boltjában”.

Praktikusan a Science Shop alapvető folyamatában

●     az oktató/kutató támogat (konzultál, tanácsot ad, módszertanra és minőségre ügyel),

●     a diák tanul/kutat,

●     a civil kérdez és választ kap.

Mindezzel pedig hozzájárulnak az oktatás és kutatás, a bevonás és elköteleződés fejlesztéséhez, közvetlen és kimutatható (mérhető) módon társadalmi hatást generálva.

Általa a tananyag aktualitást, az elsajátítása azonnali jelentőséget kap. Az üzleti-gazdasági tárgyak jelentős részét lehet tanítani nem üzleti szervezetek - egy közösség, civil szervezet - kérdésein, problémáin, projektjén keresztül. Képzeljünk csak el egy marketing tárgyat, ahol a piackutatás módszertanát egy közösség jellemzőinek, igényeinek a felmérésén keresztül tanulják a diákok. Szervezetfejlesztés órát, ahol civil szervezet formalizálódásának a kérdéseit vizsgálják a diákok, és még sorolhatnánk. S hogy milyen jól csinálják, annak jelentős a tétje a szervezet számára. Jó példa minderre a 2017-es tavaszi félévben a CEMS Business Case, amelynek kínálatába legalább egy társadalmi vállalkozás projektje is bekerült, tulajdonképpen Science Shop jellegű működést és együttműködést megvalósítva.

A tananyag konkrét problémamegoldás folyamatába épül bele, adott kérdés alapos vizsgálatában bomlik ki, s válik a diákok sajátjává, ahol ráadásul teljesülhet az a vágyuk is, hogy munkájukkal tényleges pozitív hatást, változást érjenek el. A tudásteremtés közös folyamattá válik a három, alkalmasint négy fél (civil, diák, oktató/kutató, és pl. a Business Case esetében a vállalat (McKinsey)) együttműködésében.

Az alábbi videó a 7th Living Knowledge konferencián készült, ahol Matolay Réka és Pataki György számolnak be a Science Shop tapasztalataikról.

 

Utolsó frissítés: 2017.03.03.