December - 2017
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Menüpont

 

 

 

MI AZ A SCIENCE SHOP?

Nyitott és befogadó egyetem, a tudomány és társadalom kapcsolatának elmélyítése érdekében jött létre a Corvinus Science Shop a BCE Gazdálkodástudományi Karán.

Ennek a “boltnak” a célja, hogy civil szervezetek kérdéseit közvetlenül bekapcsolja az egyetem oktatási-kutatási tevékenységébe, mely során a résztvevők egymás szempontjait, ismereteit megosztva fejlődnek egyénileg és szervezetileg egyaránt.

Az együttműködésben civil és egyetemi tapasztalatok, tudások egyenlő súllyal esnek latba és kerülnek elismerésre a folyamatban, melyet a közös tanulás motivál.

A „science shop” a világ számos pontján hasonló céllal alapított szervezetek vagy szervezeti egységek közös elnevezése. További információt a science shopok történetéről és nemzetközi hátteréről a Living Knowledge Network honlapján talál.

 

TÁRSADALMI SZERVEZETEK SZÁMÁRA

A CSS civil szervezetektől, közösségektől, nonprofitoktól fogad kérdéseket, melyeket az egyetemi oktatás és kutatás keretein belül tud megválaszolni. Összeköti a szervezetek, és az alábbi módokon támogatja az együttműködésüket:

- az egyetemi struktúrához illeszkedő formába önti a kérdést,
- keretet biztosít az együttműködéshez

  • végig követi és átláthatóvá teszi a folyamatot,
  • dokumentumokkal, adminisztrációval támogatja a feladat és a szereplők elvárásainak tisztázását és rögzítését,
  • értékelési segédletet biztosít,

- folyamatos kapcsolatot tart fent az oktatókkal, hallgatókkal és a civil szervezettel a közös munka során. Részt vesz a felek kommunikációjában, segít a különböző szemléletekből adódó félreértések elkerülésében.

 

OKTATÓK ÉS KUTATÓK SZÁMÁRA

Az oktatók és kutatók új esetet, projektet, keretet, kutatási témát kaphatnak.

A CSS hozzájárul az Egyetem ún. harmadik missziójának megvalósításához, melynek célja „az Egyetem rendelkezésére álló anyagi és szellemi kapacitások hasznosítása a gazdaság és a társadalom javára. Nyitott és befogadó egyetem kialakítása, amely törekszik a külső szereplőkkel való szoros kapcsolatra.” [1]

Az oktatás és kutatás, a bevonás és elköteleződés fejlesztéséhez, közvetlen és kimutatható (mérhető) módon társadalmi hatást generálva.

Általa a tananyag aktualitást, az elsajátítása azonnali jelentőséget kap, így növelve az oktatás minőségét.

 

DIÁKOK SZÁMÁRA

Az üzleti-gazdasági tárgyak jelentős részét lehet tanítani nem üzleti szervezetek - egy közösség, civil szervezet - kérdésein, problémáin, projektjén keresztül. Képzeljünk csak el egy marketing tárgyat, ahol a piackutatás módszertanát egy közösség jellemzőinek, igényeinek a felmérésén keresztül tanulják a diákok. Szervezetfejlesztés órát, ahol civil szervezet formalizálódásának a kérdéseit vizsgálják a diákok, és még sorolhatnánk. S hogy milyen jól csinálják, annak jelentős a tétje a szervezet számára. Jó példa minderre a 2017-es tavaszi félévben a CEMS Business Case, amelynek kínálatába legalább egy társadalmi vállalkozás projektje is bekerült, tulajdonképpen Science Shop jellegű működést és együttműködést megvalósítva.

A tananyag konkrét problémamegoldás folyamatába épül bele, adott kérdés alapos vizsgálatában bomlik ki, s válik a diákok sajátjává, ahol ráadásul teljesülhet az a vágyuk is, hogy munkájukkal tényleges pozitív hatást, változást érjenek el. A tudásteremtés közös folyamattá válik a három, alkalmasint négy fél (civil, diák, oktató/kutató, és pl. a Business Case esetében a vállalat (McKinsey)) együttműködésében.

 


[1] A Budapesti Corvinus Egyetem intézményfejlesztési terve 2016-2020, pp. 43-44

Utolsó frissítés: 2017.11.13.