Március - 2018
H K S C P S V
  01 02 03 04
05 06 07 08 09 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Összefoglaló

Műhelymunka a júniusi kutatási héten - Stúdió K Színház

Képtalálat a következőre: „stúdió k logó színház” 

Workshop a Stúdió K Színházzal

Időpont: 2018. június 5. 14:00-15:45

Helyszín: C.203-es terem

SzervezőkMartoni András, Matolay Réka, Gáspár JuditToarniczky Andrea, Pataki György 

A Kutatási Hét lassan hagyományos és állandó Corvinus Science Shop "Üzleti oktatás nem üzleti partnerrel" workshopján, ahol a korábbi alkalommal a Valyóval (Város és Folyó Egyesület) ismerkedtünk meg (amiből több projekt született, sőt, a május 30-án kezdődő 8. Living Knowledge Konferencia vendégei is voltak) ezalkalommal a Ráday utcai, közösségi színházat működtető Stúdió K Alapítvány jött hozzánk. Imely Zoltán igazgató szervezeti, szervezési és marketing témákkal érkezett hozzánk. Kollégáink lelkesen vágtak bele a főképp üzleti modellt, marketinget és kommunikációt érintő kihívások tárgyalásába, melyekből két őszi kurzusprojekt is született a színházzal együttműködésben.

Stúdió K-ról: "A Stúdió K elnevezés az állandó változásra és változtatásra utal, a folytonos képzésre, kreativitásra, a közösségben kísérletező, kapcsolat-építő, különleges konfliktusokat kíméletlenül kereső, kíváncsian kutató kritikai műhelyre" (honlap)

8. Living Knowledge Konferencia

Képtalálat a következőre: „living knowledge 8”

8th Living Knowledge Conference

Enriching Science and Community Engagement
30th May – 1st June 2018, Budapest, Hungary

We are pleased to invite you to the 8th Living Knowledge Conference that focuses on science-society interactions: the diversity of ways how societal issues can be included in and interwoven with the activities of education and research. The event is organised by the Corvinus University of Budapest in partnership with the Living Knowledge Network, the Environmental Social Science Research Group and the University of Szeged.

In order to build on and enhance the public engagement in research practices, the conference would like to bring together the existing networks of action research and action learning, citizen science, community-based research, engaged scholarship, open science, science shops, participatory action research, participatory governance, RRI (responsible research and innovation), and social innovation.

Participants are invited to critically reflect on public engagement challenges, on the complex impacts of their science-society partnerships, on social acceptance of research and innovation processes. We aim at an un-conference setting that allows for greater networking among academics and practitioners, researchers and civil society organisations.

Submission portal is now open and receives proposals until 21st January 2018.

The programme of the conference is available here.

 

Living Knowledge Summer School

28th-29th May, Budapest, Hungary

We invited

 

  • PhD students and early-stage researchers,
  • practitioners who work in academic settings,
  • practitioners who work at civil society organisations,

 

who are interested in

 

  • making research more meaningful by working with and for communities,
  • research methods, educational concepts and good practices that deconstruct barriers between science and society,
  • learning about the concepts and practices of science shop, participatory research, responsible research and innovation (RRI)

 

to be part of the LK8 Summer School. The aim of the event is to initiate communication between researchers and practitioners, to explore and reflect on our understanding of socially useful knowledge – the characteristics of good knowledge and ways of knowledge production, which can lead to meaningful social changes.

Researcher and practitioner participants will be involved in discussions about the social impact and quality of knowledge facilitated by experts of these fields. Presentations, discussions, knowledge sharing and self-reflection will all serve the purpose to reveal the characteristics of socially useful knowledge.

The summer school provides 4 ETCS credits for PhD students, with two parallel tracks in the topics of Participatory Action Research (PAR) and Science Shops facilitated by experienced tutors throughout the summer school

For more information visit the conference's website

The programme of the Summer School is available here.

Műhelymunka a januári Kutatási Héten - Üzleti oktatás civil partnerrel

Képtalálat a következőre: „valyo logo” 

Műhelymunka a Város és Folyó Egyesülettel

Időpont: 2018. január 16. 11h – 13h

Helyszín: C épület 203-as terem

Regisztráció itt

 

Hogyan lehet jó egy oktatási vagy kutatási projekt egy üzleti karon civil szervezettel? Mit taníthatunk meg civil szereplők kérdései mentén a diákjainknak?

A műhelymunka keretében a Város és Folyó Egyesület esete alapján tárjuk fel, hogy mennyiféle tudásterület, kurzus gondolkodhat és dolgozhat együtt a társadalom nem üzleti tagjaival úgy, hogy a tantárgy céljait megvalósítja, tudásanyagát élő példa, valódi projekt, érdemi eredmények elérésével dolgozza fel.

Miután az Egyesület a résztvevők elé tárja a munkáját és a kérdéseit, közösen munkálkodunk azon, hogy ezeket lehetséges kutatási/órai projekt kérdésekké alakítsuk és kitaláljuk az együttműködés kereteit. Korábban a Ferencvárosi Közösségi Alapítvánnyal, a Salva Vita Alapítvánnyal és a HAT Alapítvánnyal szerveztünk hasonló műhelymunkát, melyekből számos kurzus vitt tovább projektet, erre most is lehetőség nyílik.

Corvinus Science Shop társadalmi kérdések és kapcsolatok kialakításán és támogatásán munkálkodik. E műhelymunka alkalmat ad arra, hogy lássuk, miként találhat egymásra oktató/kutató és civil szervezet, és hogy megtapasztaljuk a Corvinus Science Shop működési alapelveit.

Szeretettel várunk minden érdeklődőt!

 

A Város és Folyó Egyesület

Az egyesület a Duna-partok felértékelésén dolgozik az urbanisztika, a környezetvédelem és a kultúra eszközeivel.

A Duna, fővárosunk legnagyobb, legkarakteresebb természeti kincse, jelenleg utakkal elhatárolt, megközelíthetetlen. Partvonalán izgalmas, inspiráló, de többnyire elhanyagolt területeire az Egyesület akciócsoportja a művészet és közösségfejlesztés eszközeivel hívja fel a figyelmet, és javaslatokat készít a hasznosításukra. Aktuális és korábbi projektjeikről honlapjuk részletes tájékoztatást ad.

 

Magyar Tudomány Ünnepe - Találkozások a nyitott tudományért a Corvinus Science Shop reggelije

 

 

Találkozások a nyitott tudományért

Műhelybeszélgetés, reggeli

Időpont: 2017. november 17. 9:00-11:00

Helyszín: BCE E épület III. előadó

A részvétel regisztrációhoz kötött.

Nyitott és befogadó egyetem, a tudomány és társadalom kapcsolatának elmélyítése, valamint a közös tanulás érdekében jött létre a Corvinus Science Shop. Ennek a boltnak az a célja, hogy a társadalmi kérdéseket közvetlenül bekapcsolja az egyetem oktatási-kutatási tevékenységébe és hidat képezzen a társadalom és az egyetem között. Így az érintettek (társadalmi szervezetek, oktatók/ kutatók, diákok) közös tanulása valósulhat meg az egyetemen.

A Tudomány Ünnepi rendezvény célja, hogy kitárva az egyetem kapuit megmutassa, hogy ez a közös tanulási folyamat hogyan valósulhat meg. A rendezvényen – amellett, hogy bemutatjuk, milyen elméleti megfontolások húzódnak meg e koncepció mögött –, olyan jó gyakorlatokat láttatunk a meghívott szereplők segítségével, amelyek példái lehetnek az oktató-diák-társadalom együttműködésén alapuló oktatási-kutatási folyamatoknak. Hallhatunk majd példát a közösségi alapú tanulásra, akciókutatásra a helyi közösségekkel/közösségekért és olyan kezdeményezésre is, amely egy nemzetközi tudományos konferenciát igyekezett helyileg jobban beágyazottá tenni. A közös reggeli keretében mindhárom érintett csoportnak teret nyújtunk a találkozásra.

 

 

Közösség-alapú oktatási példáink tapasztalatai a Corvinuson - Science Café

Közösség-alapú oktatási példáink tapasztalatai a Corvinuson

Időpont: 2017. október 25. 13:40-15:10

Helyszín: C.207

Oktatási/kutatási projektekről mesélnek kari kollégáink, akik oktatási gyakorlatuk részévé tették a civil közösségekkel történő együttműködést. A Science Café résztvevőivel közösen tárjuk fel és mélyítjük a lezajlott és zajló projektek a megértését, bemutatva az esetekben fellelhető tanulási pontokat, a diák-civil- oktató együttműködésben rejlő lehetőségeket és kihívásokat.

A Science Café meghívott résztvevői kollégák az Adam Mickiewicz Egyetemről (Poznan, Lengyelország), akik a saját egyetemükön a friss kari intézményünkhöz, a Corvinus Science Shophoz hasonló szervezet létrehozását tervezik, és azt készítik elő az itteni alapítási, valamint német és holland science shopok évtizedes tapasztalatainak felhasználásával.

With the participation of colleagues from the Adam Mickiewicz University (Poznan, Poland) insights of community-based teaching will be shared and worked on by the participants of the Science Café. Four case-presenter- colleagues of Corvinus Business School will offer their ongoing and recent cases, share experiences to deepen our understanding on how students, community organizations and tutors can actually work together during a University course.

 

Kurzus-zárás kutatóként - RRI műhelymunka a Kutatási Héten

Kurzus-zárás kutatóként - RRI* műhelymunka

Időpont: 2017. május 30. 14:00-16:00

Helyszín: C.107 terem

Szervezők: Gáspár Judit, Matolay Réka, Toarniczky Andrea

A tanév végén olyan alkalmat kínálunk, ahol a résztvevők az RRI szempontjait a tavaszi oktatási tevékenységük mérlegelésére és a következő félévhez munícióként használhatják.

A műhelymunkát úgy terveztük, hogy az RRI-ben jártas és az azt nem ismerő kollégák egyaránt értő módon vehessenek benne részt.

Mindezzel egyúttal kutatásba is invitálunk: 2018-ban nemzetközi konferenciát szervezünk, amelyen az RRI-vel való G kari munkának izgalmas terepet szánunk.

*RRI - Responsible Research & Innovation, felelősségteljes kutatás és innováció

Megnyílt a "tudásbolt" - Science Café

Megnyílt a "tudásbolt": Bemutatkozik a Corvinus Science Shop

Időpont: 2017. május 4. 9:50 - 11:20

Helyszín: E309

Szervezők: Gáspár Judit, Kiss Gabriella, Matolay Réka, Pataki György, Toarniczky Andrea

A májusi Science Cafén bemutatkozik a Corvinus Science Shop, amely közösségek, társadalmi szervezetek kérdéseit ajánlja oktatóknak és diákoknak,  új lehetőséget adva szakszemináriumok/szakdolgozatok és kurzusok projektmunkái számára.

Közösségi kérdések és egyetemi válaszok találnak ezáltal rövidebb-hosszabb kutatások keretében egymásra, amihez a Corvinus Science Shop nemcsak találkozási felületet, hanem módszertani és adminisztratív segítséget is nyújt.

A Science Café során közösen beszélgetünk arról, hogy az oktatásban és kutatásban milyen lehetőségeket ad ez az induló szervezet. Az azt előkészítő Science Shop team tagjai megosztják tapasztalataikat, saját történeteiket a civil közösségek és az egyetem/oktatók/diákok együttműködéséről, arról hogy miként kóstoltak bele ebbe a műfajba, hogyan találták meg a helyét az oktatásukban, és élményeik alapján mit ad mindez a diákoknak.

Bemutatkozik a Science Shop a Kutatási Héten

Képtalálat a következőre: „corvinus science shop”

Science Shop: Mit adnak a "tudásboltban"? - EnRRICH

Időpont: 2017. január 18. 13.00-15.00

Szervező: Matolay Réka, Gáspár Judit, Toarniczky Andrea, Kiss Gabriella, Pataki György

Helyszín: C.203 terem

Bemutatkozik a Corvinus Science Shop, egy olyan induló intézmény, amely a közösségek kérdéseivel gazdagítja oktatási és kutatási tevékenységünket. Olyan “bolt” ez, ahol az egyetemi emberek (kutatók, oktatók és diákok) témára, esetre, partnerre, a közösség tagjai pedig válaszra, megoldásra lelnek. A civil közösség szervezetei és csoportjai problémáikkal és ügyeikkel támasztják a keresletet, míg az egyetemi tudásteremtés folyamatai (kutatás, oktatás) alkotják a kínálatot. A közös munka hozzájárul az oktatás és kutatás, a bevonás és elköteleződés fejlesztéséhez, közvetlen és kimutatható (mérhető) módon társadalmi hatást generálva.

A műhelymunka során megvitatjuk:

 

  • az oktatás és kutatás módszertani hátterét,
  • azt, hogy mi miért csináljuk: a Science Shop team tapasztalatait,
  • a kínálatát: milyen eszközökkel támogatja az oktatási gyakorlatunk és kutatásunk megújítását.

 

 

Tavaszi tantárgy-frissítés RRI-vel a Kutatási Héten

Képtalálat a következőre: „enrrich”

 

Tavaszi tantárgy-frissítés RRI-vel - EnRRICH

Időpont: 2017. január 16. 10.00-12.00

Helyszín: C.204 terem

Szervező: Matolay Réka, Gáspár Judit, Toarniczky Andrea

Regisztráció itt

A műhelymunka során a tavaszi félévi tárgyainkon dolgozunk: végiggondoljuk, hogy az RRI (Responsible Research and Innovation) szempontjai miként segíthetik a kurzusaink, tantárgyi tájékoztatóink frissítését. A workshopon fejlesztési utakat fogalmazunk a következő félévre saját magunk és kurzusaink számára. Célunk ehhez közösen inspirálódni, és megerősíteni a fejlődési folyamatot támogató mikro-közösségeket.

A műhelymunkát úgy terveztük, hogy azon a már működő mikro-közösségek tagjai, valamint az RRI szempontú fejlesztéshez most csatlakozni kívánó kollégák egyaránt részt vehessenek.

Utolsó frissítés: 2018.10.10.