Január - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

PROGRAMOK 2017. május 30-án

Előző napi program                                                                                                                                    Következő napi program

Hogyan tovább TDK? – Műhelyvita a hallgatói tehetséggondozásról és a tudományos diákköri munkáról

Fontos!

A műhelyvita egy későbbi időpontban kerül megrendezésre.

 

 

9.00-13.00 - Kutatás-módszertani műhelymunka – (nemcsak) PhD hallgatóknak

Szervező: Csáki Csaba

Helyszín: C205

Miről lesz szó, mit fogunk csinálni:
A módszertan szerepe a PhD kutatásban –Dr Csáki bevezető előadása – 90 perc
Kávé (és süti/pogi) szünet – 20 perc
Szabad vita és beszélgetés (kérdések, vélemények, érvek) – 60 perc
Szünet – 10 perc
Eset klinika: a résztvevők megoszthatják saját tapasztalataikat, bemutathatják a saját kutatásuk állapotát vagy felvethetnek konkrét problémákat, hogy visszajelzést kapjanak – 60 perc (lehet előre jelentkezni, de nem muszáj)

A felhívás és részletes program innen tölthető le.

 

11.00-12.30 - Bizalom kutatások a Corvinuson

Szervezők: Kováts Gergely, Rosta Miklós

Helyszín: C107

A bizalom kutatásával számos társadalomtudomány foglalkozik, mert a bizalom alakulása, működése, hatásai értelmezhetőek társadalmi, hálózati, szervezeti és személyközi szinteken is. Úgy érezzük, hogy a bizalom kérdésköre különösen fontos a közép-kelet-európai régió gazdasági-társadalmi működésének megértésében. A workshop célja annak feltérképezése, megvitatása, hogy lehetne-e a bizalom témakörét olyan kutatási programmá alakítani, amelybe az egyetem tanszékei, intézetei közösen is be tudnak kapcsolódni. Releváns-e ez a téma? Van-e elég érdeklődés, belső kapacitás ahhoz, hogy az intézményt átfogó kutatási program legyen belőle? Ha igen, milyen keretek között tudnánk elképzelni e téma kutatását?

A workshop nemcsak e kérdések körbejárására teremt alkalmat, hanem arra is, hogy a bizalom kérdésével foglalkozó kollégák megismerjék egymást és egymás kutatásait.

11.00-13.00 - A Vállalatgazdaságtan stúdium helye és szerepe a gazdálkodástudományi felsőoktatási programokban

Szervező: Czakó Erzsébet

Helyszín: C102

A BCE GTK Vállalatgazdaságtan Intézet oktatói az MTA IX. Ipar és Vállalatgazdasági Albizottság kutatóival és az MKT Ipar- és Vállalkozási Szakosztály szakembereivel együttműködésben szakmai műhelybeszélgetést rendez, amelyre Chikán Attila Vállalatgazdaságtan  c. könyvének 7. változata apropóján kerül sor "A Vállalatgazdaságtan stúdium helye és szerepe a gazdálkodástudományi felsőoktatási programokban" címmel.

A rendezvény meghívója ezen a linken érhető el.

Kérjük, hogy részvételi szándékát legkésőbb 2017. május 26. (péntek) jelezze a link megnyitása után!

 

12.00-13.00 - Vadász Tamás: Endogenous cash hoarding, runs, and liquidity requirements

Szervező: Havran Dániel

Helyszín: C109


A Befektetések és Vállalati Pénzügy Tanszék szervezésében tisztelettel várunk minden érdeklődőt a Kutatási hét és a tanszék Műhely sorozatának közös programjára.

Vadász Tamás (University of Warwick): Endogenous cash hoarding, runs, and liquidity requirements.

The Deparment of Finance cordially invites you to the next Research Seminar event, that is a Research Week event as well.

 

13.00-14.00 - EBÉD

Helyszín: C108

A rendezvény nyilvános, de regisztrációhoz kötött. Kérjük részvétei szándékát ezen a linken jelezze!

 

14.00-16.00 - Kurzus-zárás kutatóként - RRI* műhelymunka

Szervezők: Gáspár Judit, Matolay Réka, Toarniczky Andrea

Helyszín: C107

A tanév végén olyan alkalmat kínálunk, ahol a résztvevők az RRI szempontjait a tavaszi oktatási tevékenységük mérlegelésére és a következő félévhez munícióként használhatják.

A műhelymunkát úgy terveztük, hogy az RRI-ben jártas és az azt nem ismerő kollégák egyaránt értő módon vehessenek benne részt.

Mindezzel egyúttal kutatásba is invitálunk: 2018-ban nemzetközi konferenciát szervezünk, amelyen az RRI-vel való G kari munkának izgalmas terepet szánunk.

*RRI - Responsible Research & Innovation, felelősségteljes kutatás és innováció

 

14.00-17.00 - Kutatási Fórum

Szervezők: Fodor Szabina, Kő Andrea

Helyszín: C205

A Kutatási Fórumon a Gazdaságinformatikai Doktori Iskola másod és harmadéves hallgatói mutatják be a folyamatban levő kutatásaikat. A Fórum célja, hogy segítse a PhD hallgatók kutatási előrehaladását. A GIDI oktatói, kutatói is aktív résztvevői lesznek a műhelymunkának, amelynek során a hallgatóknak lehetőséget biztosítunk a felmerülő kutatási kihívások egyeztetésére, és visszajelzést is kapnak a résztvevőktől a kutatásaik lehetséges továbbfejlesztésére.

 

17.00-19.00 - „Softis-ped” és SMART PLUS projektek

Szervezők: Gábor András, Borbásné Szabó Ildikó

Helyszín: C205

A „Softis-ped” projekt az Erasmus+ program finanszírozásában, a Marosvásárhelyi Orvos és Gyógyszerészeti Egyetem vezetése mellett indult kezdeményezés, olasz, spanyol, német és magyar partnerek részvételével. A kutatási projekt lényege, hogy azonosítsa a legfontosabb nem szakmai készségeket (kommunikáció, időbeosztás, átláthatóság, az ellátás környezete, kultúraközi ügyek) a gyermek-egészségügyi ellátás területén. A készségek azonosítása és a helyzet felmérése kérdőívek segítségével valósul meg, amely Magyarországon a FILAB Egyesület koordinálása mellett történik. A kérdőívek értékelését követően a projekt során képzési csomagot dolgoznak ki a résztvevők a gyermekorvosok és oktatók számára a készségek fejlesztése érdekében, ezt követi a képző csapat felkészítése, majd a képzési anyag véglegesítése. A workshopon kitérünk arra is, hogy  miért fontosak a soft-skillek az eredményes hivatásgyakorláshoz, mert ez a kérdés túlmutat a gyerekorvosokon.

SMART PLUS aims to develop an innovative system that allows the identification of the mismatch between the competences required by the tourism industry labor market and the training contents offered by the educational institutions. Indeed, this system will provide a tool that allows educational institutions to identify a set of competences currently required by the tourism industry. Indeed, one of the tools created will allow the learners’ self-assessment of key competences, which contributes to raise awareness of their needs and also allows trainers to customize complementary learning pathways to increase learners’ employability.

At the same time, SMART PLUS will also make available an e-learning solution that can be customized according to the assessment carried out by each institution. This will give educational institutions the opportunity to complement their training offer by adapting their contents and curricula to the labor market needs through the SMART PLUS training addressing key competences.

Utolsó frissítés: 2018.11.30.