Augusztus - 2017
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 25 26 27
28 29 30 31  

Kari Vállalati Kapcsolatok és Alumni Iroda

Kapcsolat

Dr. Aranyossy Márta

Vállalati Kapcsolatok és Alumni Igazgató

marta.aranyossy(kukac)uni-corvinus(pont)hu

 

Bodnár Tekla

Vállalati Kapcsolatok és Alumni Koordinátor

tekla.bodnar(kukac)uni-corvinus(pont)hu

+36 1 482-5615

 

 

 

Corvinus Business Partner


 

A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karának

vállalati kapcsolatok hírlevele

 

  a Corvinus Business Partner teljes 2017. júniusi száma itt érhető el

 

Beköszöntő

 

A kari Vállalati Kapcsolatok és Alumni Igazgatóság és a Vállalati Kapcsolatok Bizottság tagjai nevében köszöntelek, kedves Olvasó – kedves Kolléga! Pénzügyi kutató lévén legkönnyebben a számok nyelvén értek és írok, így engedd meg, hogy röviden összefoglaljam a Gazdálkodástudományi Kar vállalati kapcsolati aktivitásának néhány vetületét – ezúttal számokban.

olvass tovább…

 


Mentorprogram - „Olyan embertől tanulhattam, aki szintén onnan indult, mint ahonnan én is fogok.”

 

A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karán a 2016-17-es tanévben első alkalommal indult el a hallgatókat és az öregdiákokat összekötő Alumni Mentorprogram. A Vállalkozásfejlesztés mesterszakon tanulókat, a korábban ugyanezen képzésen végzett, tapasztalt szakemberek mentorálták négy hónapon keresztül. A program céljai között szerepelt a munkaerőpiacon elhelyezkedett BCE alumni szakmai tudásának, tapasztalatainak becsatornázása a jelenlegi oktatási rendszerbe. Fontos szempont volt a gyakorlati ismeretek munkáltatói szemszögből való átadása, a hallgatók reális szakmai képének kialakítása. A program pozitív hatásai túlmutattak az előre tervezetteken.

olvass tovább…

 

 

Stratégiai együttműködés a jövő vezetőiért

 

Gazdasági fejlődés, ökológiai egyensúly, társadalmi igazságosság. A felsoroltak a gazdasági szereplők körében, alappillérei a fenntartható fejlődésnek, melynek a vállalati gyakorlatba történő átültetése és alkalmazása a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) fő célja. Annak érdekében, hogy a fenntarthatóság alapelvei minél jobban beépüljenek a gazdasági képzésbe, és ennek segítségével az üzleti gyakorlatba, a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kara 2017 áprilisában stratégiai együttműködést kötött a szervezettel.

olvass tovább…

 

 

Közel negyven vállalati partner az üzleti reggelin

 

Milyen karriertervezés jellemző napjainkban? Mi a karrierút legújabb felfogása? Miben segíthetnek a szakirányú továbbképzések? Az első alkalommal megrendezésre kerülő, partnertalálkozóval egybekötött üzleti reggelin többek között ezekre a kérdésekre adtak választ a résztvevők. A Gazdálkodástudományi Kar nagy érdeklődésnek örvendő eseményének célja a 2-4 féléves képzések bemutatása a vállalatok HR és kommunikációs képviselői számára. A személyes találkozás erősítette a már meglévő stratégiai együttműködéseket és teret adott a kapcsolatok szorosabbá fűzésének. Az üzleti reggelin közel negyven vállalat volt jelen, köztük duális partnerek, a CEMS program partnerei és a FinLab pénzügyi laboratórium támogatói.

olvass tovább…

 

 

Itt jártunk…

AmCham Business Meets Universities

 

A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kara 2016 nyarától kari szinten tagja az Amerikai Kereskedelmi Kamarának, az AmChamnek. Az őszi félévben közös startup esemény és board szimulációs előadás is megrendezésre került az Egyetemen. Ezúttal az AmCham által szervezett „Business Meets Universities” eseményen képviselte a Kart Dr. Zoltayné Dr. Paprika Zita dékán, Dr. Szántó Richárd oktatási dékán-helyettes és Dr. Aranyossy Márta vállalati kapcsolatok és alumni igazgató. A 2017. május 29-én tartott rendezvényen nemzetközi egyetemi szakemberek tapasztalatait is meghallgathatták az egyetem-vállalat együttműködések legfontosabb buktatói kapcsán. 

Olvass tovább...

 

 

A totális transzformáció útján - Beszélgetés Fehér Gyulával, a Ustream alapítójával, a Dékáni Tanácsadó Testület tagjával

 

Miként lehetünk sikeresek egy tudásintenzív területen magyarként a nagyvilágban? A kar által kezdeményezett Horizon Scanning kutatás keretében nyomban arról kezdtünk beszélgetni, hogy vajon mi a legnagyobb kihívás, amellyel a Ustreamből alakult IBM Budapest Lab szembesül, és vajon mit tesznek a megoldás érdekében. Hamar kiderült, hogy a kihívások szinte mindegyike, de okvetlenül a legfontosabbak az emberi erőforrással kapcsolatosak. Informatikai cég lévén a világpiacra tervezik a termékeiket, és folyamatosan újításokon dolgoznak, hogy ne csak a ma, de a holnap igényeit is meg tudják célozni. Persze kihívás azt megtalálni, hogy mi lesz a „következő nagy dobás”, ami a céget újabb növekedési pályára állítja, mégis ennek az alapját, az ezzel kapcsolatos legnagyobb lehetőségeket és kockázatokat a jó képességű, megfelelő mentalitású munkatársak adják.

Olvass tovább...

 

 

Jó gyakorlatok a vállalati együttműködésben - Wall Street 101 nyári tábor

Nem csupán az egyetemistákat foglalkoztatja az a kérdés, hogy tanulmányaikat befejezve hol tudnak elhelyezkedni, milyen egy adott szakterület a gyakorlatban, hanem a továbbtanulás előtt álló diákokat is. A Budapesti Corvinus Egyetem számos formában, illetve csatornán keresztül áll kapcsolatban a vállalati szférával. Mindezen színes együttműködések egyike, a tavalyi évben először megrendezett Wall Street 101 nevet viselő nyári tábor. A pénzügyi fókuszú program főszervezője a Gazdálkodástudományi Kar Befektetések és Vállalati Pénzügy Tanszéke. A program főrendezője Dr. Lovas Anita volt, aki a Tanszék munkatársaival betekintést biztosított egy-egy adott szakterületbe a középiskolás tanulók számára.

olvass tovább...

 

 

Rugalmasság és stratégiai együttműködések – vállalati kapcsolatok nemzetközi kitekintésben

 Immár 5 éve, hogy Jegesi Viktor a magyarországi Tesco marketing igazgatói posztját felcserélte a dániai Aarhusban székelő Danks Supermarked üzletfejlesztési igazgatói székére. Jelenleg a mintegy 51 ezer főt foglalkoztató, a dán élelmiszer-kiskereskedelmi piac 35%-át birtokló cég kereskedelmi igazgatója, a cég elnökhelyettese. Karrierje során rövidebb vezetői továbbképzések keretében olyan egyetemekkel is közvetlen kapcsolatba került, mint a Harvard, a Wharton, illetve az INSEAD. A napi munka mellett az akadémiai gondolkodásra is nyitott vezetőként így már nemzetközi tapasztalattal is rendelkezik a vállalatok és egyetemek kapcsolatáról. Hogy mindez mennyiben is működik másképp a skandináv országban, mint idehaza, arról Gyulavári Tamás, a Marketing és Média Intézet munkatársa beszélgetett vele.

Olvass tovább...

  

A vállalati találkozókon…

A tavaszi hónapok során több új vállalati partnerrel tárgyaltunk – e helyütt bemutatjuk a közérdekű és széles spektrumú érdeklődéseket, amelyek kinyitják a lehetőséget minden kari kolléga számára az együttműködésre.

Olvass tovább...

 

Utolsó frissítés: 2017.06.27.