Október - 2017
H K S C P S V
  01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Corvinus Business Partner


 

A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karának

vállalati kapcsolatok hírlevele

 

a Corvinus Business Partner teljes 2017. októberi száma itt érhető el

  a Corvinus Business Partner teljes 2017. júniusi száma itt érhető el

 

Beköszöntő

A nyár és az ősz idén sem csak a pihenés és a tanévkezdés jegyében telt, hanem ezalkalommal a nemzetközi akkreditációkkal kapcsolatos feladatokkal is. A Vállalati Kapcsoltok Bizottság jó hangulatú ülésein munkaközben meglepetten tapasztaltuk, hogy minden elképzelésünket felülmúlja a valóság a kari vállalati együttműködések sokszínűsége tekintetében.

olvass tovább...

 

 

Ezzel az óriási sebességgel megjelenő új jövővel kell foglalkozni - interjú Jamniczky Zsolttal, az E.ON Hungária Zrt. igazgatósági tagjával

Hírlevelünkben ezúttal Jamniczky Zsolttal, az E.ON Hungária Zrt. igazgatósági tagjával beszélgetünk. Zsolt az egyik hazai vezető energetikai nagyvállalat irányítója, egyetemünk volt hallgatója, aki ma is fontosnak tartja, hogy vállalata és a Budapesti Corvinus Egyetem közötti kapcsolat aktív maradjon. A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) alelnökeként aktívan részt vesz a Gazdálkodástudományi Kar és a szervezet közötti együttműködési programokban. A beszélgetést Felsmann Balázs, a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont munkatársa jegyezte le.

olvass tovább...

 

Első Gazdaságinformatikus partnertalálkozó

Értékes lehetőség a hallgatók számára, mikor közvetlenül találkozhatnak a vállalatokkal, még izgalmasabb lehet, mikor az adott területről érkező szakemberekkel. Az Informatikai Intézet első alkalommal megrendezett partnertalálkozóján többek között ezt biztosította a gazdaságinformatikus hallgatóknak. A mindkét oldalról nagy érdeklődésnek örvendő eseményen nyolc vállalat képviseltette magát.

olvass tovább...

 

 

A jövő vezetőinek kihívásai - Beszélgetés Presszer Péterrel, az IBM Client Innovation Centre területi vezetőjével 

Milyen vezetőkre lesz szükség a digitális világban? A Horizon Scanning kutatás keretében az IBM stratégiai fontosságú nemzetközi szolgáltató központjának vezetőjét megkérdezve kiderült, miket tart a legfontosabb kihívásoknak, amik a jövőre vonatkozóan is figyelmet érdemelnek. A beszélgetés során körvonalazódott, hogy kihívások leküzdésének kulcsa a humán erőforrásban rejlik, a szervezetben tevékenykedő munkavállalók és vezetők képességében keresendő a vállalat sikere.

 olvass tovább...

 

 

 

Csúcsvezetők a társadalmi értékek fejlesztéséért és megőrzéséért - 25 éves a HBLF 

Alapításának 25. évfordulóját ünnepelte a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF), amelynek tagjaként október 12-én mi is részt vettünk a jubileumi hét eseményein. Dr. Zoltayné Dr. Paprika Zita Dékán Asszony reggel a Kanadai Nagykövetségen képviselte karunkat, ahol sor került az Az Európai Sokszínűségi Karta Magyarország ünnepélyes aláírására is. A Sokszínűségi Karta (www.sokszinusegikarta.hu) egy olyan nemzetközi kezdeményezés hazánkban, melynek határozott célja a társadalmi szemléletformálás és hogy szakmai támogatást adjon új sokszínűségi projektek elindításra vagy meglévők kiegészítésére. A várt eredmények között a munka-magánélet egyensúlyának megtartása, a munkavállalói elégedettség növelése és a tehetségek megtartása egyaránt szerepel.

olvass tovább...

 

A tudás, ami a következő lépcsőfokokat segíti bevenni - interjú Katona Gáborral, a Hauni Hungaria ügyvezető igazgatójával 

A karrier útjának számos elágazása lehet még a legtudatosabbak körében is. A vezetővé válás folyamata minden területen hasonlóan rögös. Katona Gábor, több mint három évet töltött az AUDI HUNGARIA-nál, mialatt elvégezte a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karán az executive MBA képzést. Ezt követően egy nagy karrierváltással most a pécsi székhelyű Hauni Hungaria Gépgyártó Kft. ügyvezető igazgatójaként egy több, mint 1000 fős vállalatot irányít. Hogy hogyan segít az MBA képzés egy karrierdöntésben vagy a vezetők hétköznapjaiban, céljaiban és az önismeretük fejlődésében, arról az újdonsült ügyvezető igazgatóval beszélgettünk.

olvass tovább...

 

 

Vállalati nézőpont - Trendek, kihívások, problémák a hat vállalati tanácsadó tag szemével 


Milyen új irányokat, megközelítéseket tud mutatni egy vállalat a kari stratégia, részstratégia vagy hazai és nemzetközi akkreditáció kérdésében? A Gazdálkodástudományi Karon működő vállalati tanácsadó testület közel két éve támogatja a dékán munkáját, többek között az oktatással kapcsolatos üzleti elvárások tekintetében, s a vállalati szférával való szorosabb együttműködés jegyében. A különböző területekről érkező szakemberek Dr. Zoltayné Dr. Paprika Zita, dékánnal, Dr. Matolay Réka, EQUIS projekt menedzserrel és Dr. Aranyossy Márta, vállalati kapcsolatok és alumni igazgatóval 2017. júniusában ültek össze, hogy egy közös munka során megosszák javaslataikat, véleményüket a Kar középtávú stratégiájával kapcsolatban. 

olvass tovább...

 

Tudomány és/vagy gyakorlat - vállalati kapcsolatok nemzetközi kitekintésben

Volt kollégánk, Sajtos László 13 éve költözött ki Új-Zélandra, élettársa - egyben későbbi felesége - szülőföldjére, Christchurch városába, ahol a helyi főiskolán kezdett el dolgozni. Felkészültségére hamar felfigyeltek, így nemsokára átette székhelyét Új-Zéland legnépesebb városába, ahol azóta is az ország legmagasabban jegyzett egyetemén, a University of Auckland Gazdasági Karán építi a karrierjét. Itthon a fiatalabb generációhoz tartozó kollégák, akik nem ismerték őt személyesen, az SPSS-kézikönyv társszerzőjeként találkozhattak nevével, amely az azóta eltelt időszak egyik leghivatkozottabb olyan publikációja lett, amely a Karunkhoz köthető. Jelenleg az Australian & New Zealand Marketing Academy (ANZMAC) elnöki posztját is betölti, amely – hasonlóan az európai EMAC-hoz – az akadémiai marketing kutatókat tömörítő szervezetek közül a legrangosabb a régióban. Az immár hazai és nemzetközi tapasztalatok birtokában a vállalati kapcsolatok kinti gyakorlatáról kérdezte Gyulavári Tamás, a Marketing és Média Intézet munkatársa.

olvass tovább...

 

 

 

A Corvinus csapata a Bajnokok Ligájában - vállalati szimuláció

Az egyetemek által szervezett nemzetközi üzleti esetversenyek világában egyre sokszínűbb a globális paletta: Európa mellett nagy számú észak-amerikai és ázsiai verseny is ott van a legjobb üzleti iskolák célpontjai között. Ebben a mezőnyben a legtapasztaltabb felkészítő tanárok szavazatai alapján minden évben kiválasztják azt a 12 versenyt a világban, amelyeket a legnagyobb szakmai kihívás megnyerni. 

olvass tovább...

 

 

Fenntarthatóság, vállalati felelősségvállalás, közös értékek  - jó gyakorlatok becsatornázása az oktatásba

Már késő este van, a vállalatvezető lekapcsolja az összes lámpát, mielőtt utolsóként távozna az üres irodából, kikapcsolja a számítógépet, a monitorján is kinyomja a gombot és még a nyomtatót is üzemen kívüli állapotba helyezi. Mind e mögött csupán a költségcsökkentés motivációja áll, vagy ezzel párhuzamosan egy valós egyéni érték húzódik meg, azaz az ökolábnyom tudatos mérséklése? Bátran kijelenthetjük, hogy léteznek cégek, vezetők, oktatók, intézmények, melyek időt szentelnek a vállalati felelősségvállalás számos, szerteágazó részterületére. A Gazdálkodástudományi Karon működő, fenntartható fejlődés iránt elkötelezett oktatókból álló Felelős Üzleti Oktatásért Bizottság (FÜOB) szeptemberi workshop-jának vendége a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) volt. A közös munka és gondolkodás során hasznos gyakorlatok, színes témák merültek föl. 

olvass tovább...

 

 

Business Case Study - amerikai-magyar közös kurzus

A Corvinus Business School tavasszal egy közös business case study kurzust indít az amerikai University of North-Carolina Egyetem Kenan-Flagler Business School-jával. A UNC Chapell Hill, az első állami egyetem az Egyesült Államokban, több, mint 18.000 hallgatóval. Felsőbb éves hallgatóik érdeklődnek egy olyan magyarországi közös projekt iránt, mely lehetőséget biztosít a helyi gazdasági életbe történő betekintésbe és egy interkulturális csapatban való együttműködésre.

olvass tovább...

 

 

A vállalati találkozókon...

Az iskolakezdési időszak ismét több vállalat kedvét meghozta az egyetemi munkába való bekapcsolódáshoz. A koraőszi hónapok során több új vállalati partnerrel tárgyaltunk – e helyütt bemutatjuk a közérdekű és széles spektrumú érdeklődéseket, amelyek kinyitják a lehetőséget minden kari kolléga számára a közös munkára.

olvass tovább...

 

 

 

 

  

  a Corvinus Business Partner teljes 2017. júniusi száma itt érhető el

 

Beköszöntő

 

A kari Vállalati Kapcsolatok és Alumni Igazgatóság és a Vállalati Kapcsolatok Bizottság tagjai nevében köszöntelek, kedves Olvasó – kedves Kolléga! Pénzügyi kutató lévén legkönnyebben a számok nyelvén értek és írok, így engedd meg, hogy röviden összefoglaljam a Gazdálkodástudományi Kar vállalati kapcsolati aktivitásának néhány vetületét – ezúttal számokban.

olvass tovább…

 


Mentorprogram - „Olyan embertől tanulhattam, aki szintén onnan indult, mint ahonnan én is fogok.”

 

A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Karán a 2016-17-es tanévben első alkalommal indult el a hallgatókat és az öregdiákokat összekötő Alumni Mentorprogram. A Vállalkozásfejlesztés mesterszakon tanulókat, a korábban ugyanezen képzésen végzett, tapasztalt szakemberek mentorálták négy hónapon keresztül. A program céljai között szerepelt a munkaerőpiacon elhelyezkedett BCE alumni szakmai tudásának, tapasztalatainak becsatornázása a jelenlegi oktatási rendszerbe. Fontos szempont volt a gyakorlati ismeretek munkáltatói szemszögből való átadása, a hallgatók reális szakmai képének kialakítása. A program pozitív hatásai túlmutattak az előre tervezetteken.

olvass tovább…

 

 

Stratégiai együttműködés a jövő vezetőiért

 

Gazdasági fejlődés, ökológiai egyensúly, társadalmi igazságosság. A felsoroltak a gazdasági szereplők körében, alappillérei a fenntartható fejlődésnek, melynek a vállalati gyakorlatba történő átültetése és alkalmazása a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) fő célja. Annak érdekében, hogy a fenntarthatóság alapelvei minél jobban beépüljenek a gazdasági képzésbe, és ennek segítségével az üzleti gyakorlatba, a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kara 2017 áprilisában stratégiai együttműködést kötött a szervezettel.

olvass tovább…

 

 

Közel negyven vállalati partner az üzleti reggelin

 

Milyen karriertervezés jellemző napjainkban? Mi a karrierút legújabb felfogása? Miben segíthetnek a szakirányú továbbképzések? Az első alkalommal megrendezésre kerülő, partnertalálkozóval egybekötött üzleti reggelin többek között ezekre a kérdésekre adtak választ a résztvevők. A Gazdálkodástudományi Kar nagy érdeklődésnek örvendő eseményének célja a 2-4 féléves képzések bemutatása a vállalatok HR és kommunikációs képviselői számára. A személyes találkozás erősítette a már meglévő stratégiai együttműködéseket és teret adott a kapcsolatok szorosabbá fűzésének. Az üzleti reggelin közel negyven vállalat volt jelen, köztük duális partnerek, a CEMS program partnerei és a FinLab pénzügyi laboratórium támogatói.

olvass tovább…

 

 

Itt jártunk…

AmCham Business Meets Universities

 

A Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi Kara 2016 nyarától kari szinten tagja az Amerikai Kereskedelmi Kamarának, az AmChamnek. Az őszi félévben közös startup esemény és board szimulációs előadás is megrendezésre került az Egyetemen. Ezúttal az AmCham által szervezett „Business Meets Universities” eseményen képviselte a Kart Dr. Zoltayné Dr. Paprika Zita dékán, Dr. Szántó Richárd oktatási dékán-helyettes és Dr. Aranyossy Márta vállalati kapcsolatok és alumni igazgató. A 2017. május 29-én tartott rendezvényen nemzetközi egyetemi szakemberek tapasztalatait is meghallgathatták az egyetem-vállalat együttműködések legfontosabb buktatói kapcsán. 

Olvass tovább...

 

 

A totális transzformáció útján - Beszélgetés Fehér Gyulával, a Ustream alapítójával, a Dékáni Tanácsadó Testület tagjával

 

Miként lehetünk sikeresek egy tudásintenzív területen magyarként a nagyvilágban? A kar által kezdeményezett Horizon Scanning kutatás keretében nyomban arról kezdtünk beszélgetni, hogy vajon mi a legnagyobb kihívás, amellyel a Ustreamből alakult IBM Budapest Lab szembesül, és vajon mit tesznek a megoldás érdekében. Hamar kiderült, hogy a kihívások szinte mindegyike, de okvetlenül a legfontosabbak az emberi erőforrással kapcsolatosak. Informatikai cég lévén a világpiacra tervezik a termékeiket, és folyamatosan újításokon dolgoznak, hogy ne csak a ma, de a holnap igényeit is meg tudják célozni. Persze kihívás azt megtalálni, hogy mi lesz a „következő nagy dobás”, ami a céget újabb növekedési pályára állítja, mégis ennek az alapját, az ezzel kapcsolatos legnagyobb lehetőségeket és kockázatokat a jó képességű, megfelelő mentalitású munkatársak adják.

Olvass tovább...

 

 

Jó gyakorlatok a vállalati együttműködésben - Wall Street 101 nyári tábor

Nem csupán az egyetemistákat foglalkoztatja az a kérdés, hogy tanulmányaikat befejezve hol tudnak elhelyezkedni, milyen egy adott szakterület a gyakorlatban, hanem a továbbtanulás előtt álló diákokat is. A Budapesti Corvinus Egyetem számos formában, illetve csatornán keresztül áll kapcsolatban a vállalati szférával. Mindezen színes együttműködések egyike, a tavalyi évben először megrendezett Wall Street 101 nevet viselő nyári tábor. A pénzügyi fókuszú program főszervezője a Gazdálkodástudományi Kar Befektetések és Vállalati Pénzügy Tanszéke. A program főrendezője Dr. Lovas Anita volt, aki a Tanszék munkatársaival betekintést biztosított egy-egy adott szakterületbe a középiskolás tanulók számára.

olvass tovább...

 

 

Rugalmasság és stratégiai együttműködések – vállalati kapcsolatok nemzetközi kitekintésben

 Immár 5 éve, hogy Jegesi Viktor a magyarországi Tesco marketing igazgatói posztját felcserélte a dániai Aarhusban székelő Danks Supermarked üzletfejlesztési igazgatói székére. Jelenleg a mintegy 51 ezer főt foglalkoztató, a dán élelmiszer-kiskereskedelmi piac 35%-át birtokló cég kereskedelmi igazgatója, a cég elnökhelyettese. Karrierje során rövidebb vezetői továbbképzések keretében olyan egyetemekkel is közvetlen kapcsolatba került, mint a Harvard, a Wharton, illetve az INSEAD. A napi munka mellett az akadémiai gondolkodásra is nyitott vezetőként így már nemzetközi tapasztalattal is rendelkezik a vállalatok és egyetemek kapcsolatáról. Hogy mindez mennyiben is működik másképp a skandináv országban, mint idehaza, arról Gyulavári Tamás, a Marketing és Média Intézet munkatársa beszélgetett vele.

Olvass tovább...

  

A vállalati találkozókon…

A tavaszi hónapok során több új vállalati partnerrel tárgyaltunk – e helyütt bemutatjuk a közérdekű és széles spektrumú érdeklődéseket, amelyek kinyitják a lehetőséget minden kari kolléga számára az együttműködésre.

Olvass tovább...

Utolsó frissítés: 2017.10.19.