Február - 2019
H K S C P S V
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28  

PROGRAMOK 2018. június 4-én

09:00-10:45 Researching supply networks – a behavioral approach

Organiser: Gelei Andrea

Date: June 4, 2018

Venue: Corvinus University, Budapest Campus, C203

The international workshop is going to be the closing official event of an OTKA K research program with the above title. The research group will present main achievements with a focus on their trust related analyses applying dyadic data analysis but also a modified version of the Trust Game. Not only theoretical, but also methodological contributions are planned to be discussed. Guest speakers from other Hungarian and international universities will share their related research results and future plans. Dissemination is only one objective of the program. Participants can also contribute to the formation of new research directions and discuss possibilities in collaboration.

Program:

Andrea Gelei, CUB: Challenges in relationship research – results and future directions

Imre Dobos, Budapest University of Technology and Economics:  A critique of dyadic data analysi

Magyaródi Tímea, Eötvös Lóránd University: Dyadic approach in psychology

Levente Dudás, CUB: Trust, trustworthiness and reliability – preliminary results of a modified repeated Trust Game

Tibor Mandják, Ecole de Management de Normandie:  Development of Trust over Time - Tunesian example

Margit Tarjányi – Márton Vilmányi - Erzsébet Hetesi, University of Szeged: Strategic flexibility in B2B context

Ilkka Sillanpää, University of Oulu: Supplier development and buyer-supplier relationship strategies

Discussion

11:00-12:45 Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont Kutatási tevékenysége 

Szervező: Jászberényi Melinda

Helyszín: C.203

   Workshop keretében sor kerül a Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont kutatási tevékenységének áttekintése:

  •  Turizmus Bulletin 2017/1-2 és 3-4 lapszámok megjelenésével és promóciójával kapcsolatos tapasztalatok.
  • Turizmus Központ szakmai támogatásával létrejött és az MeRSZ - Akadémiai Kiadó által megjelentetett jegyzetek bemutatása
  • Családbarát turizmus kutatási kérdései:
    • Kétgenerációs, egyedi ajánlatok megjelenése a szálláshelyek, a vendéglátás és egyéb turisztikai attrakciók esetében
    • Családbarát jelző használata a hazai turizmus attrakcióiban
  • Fesztiválturizmussal kapcsolatos kutatási kérdések: autentikusság, hagyományőrzés és kreativitás megjelenése a hazai és   határon túli fesztiválokon

09:00-12:45 Artificial Intelligence: technologies, business opportunities and societal challenges

Organiser: Trinh Anh Tuan

Date: June 4, 2018

Venue: Corvinus University, Budapest Campus, C.IX.

  "In the framework of Corvinus Research Week, a special session focusing on  business aspects of Artificial Intelligence (AI), organised by Corvinus FinTech    Center, on the premise of Corvinus Universtiy of Budapest.
  Following traditions, the session will be composed of three main blocks:
  1. Presentations by university professors
  2. Presentations by experts and practitioners from industry and business
  3. Presentations from best students' projects.
  The language of the event will be English.
  For more information, please visit:

  https://www.facebook.com/<wbr></wbr>events/382634152213197/
  We look forward to welcoming you at the session."

13:00-14:00 Ebéd

Helyszín: C.204

14:00-15:45 Versenyképesség az új ipari forradalom hajnalán - értelmezések makro- és mikroszinten

Szervező: Versenyképesség Kutató Központ

Helyszín: C.203

A GTK-n közel negyedszázada folynak versenyképességgel összefüggő kutatások. Az újabb kutatási fázist megalapozandó, a versenyképesség koncepcionális és elméleti kérdéseit taglaljuk. A rendezvényt Chikán Attila előadása indítja a versenyképességről, majd pedig felkért kari kutatók referátumai alapján az egyes vállalati működési területek értelmezéseit vitatjuk meg. 

14:00-15:45 Témavezetői gyakorlatok a Corvinus Doktori Iskolákban - egy kutatás eredményei

Szervező: Sass Judit, Horváth H. Attila (ELTE), Kiss Gabriella

Helyszín: C.205

Az EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007 „Tehetségből fiatal kutató” – A kutatói életpályát támogató tevékenységek a felsőoktatásban című projekt keretében  kerül megszervezésre ez a workshop, melynek célja, hogy a résztvevőkkel közösen megtervezzünk egy tréningsorozatot PhD hallgatóink számára mentorálás és témavezetés témakörben.

A workshop keretében bemutatásra kerülnek a 2018 tavaszán a doktori iskolák témavezetői és hallgatói körében végzett kutatás eredményei. A rendezvény ezen kívül inputot ad a mentorálási tréningsorozat fejlesztéséhez, ezért kérjük a résztvevőket, hogy a feltárt helyzetelemzés alapján fogalmazzanak meg javaslatokat a fejlesztés legfontosabb irányira.

 Fontosabb témák a kutatásból:

  • Kutatási terv írásra felkészítés 
  • Képességnek megfelelő terhelés 
  • Doktori iskolák közti együttműködés 
  • Adminisztrációban együttműködés
  • A doktori folyamat íve láthatóvá váljon 
  • Témavezető definiálása: ki lehet témavezető? Van minimum követelmény? 
  • Szakmai fejlődés lehetősége a doktori folyamatban

 Szíves részvételükre és aktív közreműködésükre számítunk! 

 16:00-17:45 Alkalmazott üzleti antropológia

Szervező: Kántor Barbara, Mitev Ariel

Helyszín: C.203

BUSINESS ANTHROPOLOGY - Az antropológia alkalmazásának lehetőségei az üzleti világban

Szervező: Kántor Barbara (ME/DE), Mitev Ariel (BCE)

A ’Business Anthropology’ – ’üzleti (alkalmazott) antropológia’ – egy transzdiszciplináris kapcsolatokat rejtő, gyakorlati értékű társadalomtudományi határterület, ahol az üzleti környezetben felmerülő kérdések, konfliktusok, vagy azokat kontextualizáló (társadalmi) problémák, meghatározó kulturális trendek vizsgálatában a szociokulturális antropológia elméleteit és módszereit játszák a főszerepet.

Reflektálva erre az interdiszciplináris jelenségre, a szekció résztvevői a gazdaságtudományok és az (szocio)kulturális antropológia irányából is mutatnak elméleti, illetve gyakorlati (kutatási) példákat

–folytatva azt az üzleti világban megjelenő antropológia lehetőségeiről szóló párbeszédet, amely 2017-ben a Szimbiózis Kulturális Antropológiai Fesztivál keretein belül megtartott Business Anthropology (1.0) szekciójával indított útjára a Corvinus oktatói.

Az előadások kapcsolódnak a Replika társadalomtudományi folyóirat hamarosan (2018 nyár) megjelenő tematikus lapszámához.

PROGRAM (8 perces előadások, 5 perc vita)

Kántor Barbara (ME/DE) – Mitev Ariel (BCE): Köszöntő: Business Anthropology 2.1?

Püsök Imola (PTE): Jó üzlet az antropológia?

Szabó Á. Töhötöm (Babeş-Bolyai): „Adós, fizess!” Kettős mozgás, közösség és piac: a moralitás és a gazdaság kapcsolata a pénz és a hitelezés fényében

Letenyei László (BCE) – Pap Viktória (BCE): Mentális terek a Sziget Fesztiválon

Cosovan Attila (BCE) – Horváth Dóra (BCE): Designkommunikáció antropológiai szempontból: a kreatív alkotói kapcsolatteremtés rítusa

Kántor Barbara (ME/DE) – Mitev Ariel (BCE): A csere értelmezése az antropológiában és a marketingben

Panel-beszélgetés a meghívott előadókkal

 

14:00-17:45 Structural Equation Modeling Using ADANCO

 

Organiser: Simon Judit, Prof. Jörg Henseler (Twente University) 

Venue: Corvinus University, Budapest Campus, E.311

 

Program of the course 

04.06.2018- Monday

Topic

14.00-15.30

Structural equation modeling in behavioral research

15.45-17.15

Creating valid models; software tutorial: ADANCO

05.06. 2018 - Tuesday

 

9.00-11.30

Structural equation modeling in design research: composite models

11.45-13.15

Assessing the structural model; bootstrap; mediation; software tutorial

14.00-15.30

Modeling 2nd order constructs; software tutorial

15.45-17.15

Analyzing moderating effects; software tutorial

 

 

Utolsó frissítés: 2018.11.30.