Január - 2019
H K S C P S V
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

RENDEZVÉNYEK A MAGYAR TUDOMÁNY ÜNNEPE ALKALMÁBÓL 2018

James G. March emlékest - 2018. 11. 12
18:00-20:00 Corvinus Faculty Club, Szalon

 
Corvinusos barátai emlékeznek a szeptember végén elhunyt James G. March-ra, a szervezeti döntések iskolateremtő kutatójára, Egyetemünk díszdoktorára, a Rajk Szakkollégium Herbert Simon-díjasára. 
 
 
A szakmai szervezők, az MTA Gazdálkodástudományi Bizottsága, a Vezetéstudományi Intézet, a Döntéselméleti Tanszék és a Rajk Szakkollégium egy-egy kiselőadással emlékeznek James G. March életművére, és videón is felidézik a professzor egy-egy előadásrészletét, interjúját. A program állófogadással és kötetlen beszélgetéssel zárul. A résztvevők megkapják March professzor magyarul megjelent legutolsó könyvét.
 

A digitalizáció és annak társadalmi és gazdasági hatásai - 2018.11.13.

 

10:00-13:00, 14:00-17:00 (3 szekció) E.2001, E.311 + még egy terem szervezés alatt

szervező: Gazdálkodástudományi Kar, MTA Gazdálkodástudományi Bizottság

A konferencia a digitalizáció jelenségével, valamint annak társadalmi és gazdasági hatásaival foglalkozik. Az előadások három szekcióban kerülnek megrendezésre, amelyek az MTA Gazdálkodástudományi Bizottságának három albizottságához kötődnek (Ipar- és Vállalatgazdasági Albizottság, Marketingtudományi Albizottság, Vezetés- és Szervezéstudományi Albizottság).

Részletes program

 

Makerek és állampolgárok, avagy az innováció határai -  2018. 11. 15
18:00-20:00 C. épület, Könyvtár, Akvárium terem 

Szervező: Marketing, Média és Designkommunikáció Tanszék

Hogyan alakítható át a közös tudás közös megoldássá? Mi az, amire az iparágak nem adnak választ, és hogyan valósítsuk meg azt, amire igazán szükségünk van? A workshop és kerekasztal miniben bemutatja, hogy milyen eszközök, technikák és platformok állnak rendelkezésünkre ha a környezetünket és társadalmunkat élhetőbbé tennénk, de a rendelkezésre álló megoldások nem működnek. Hogyan lehetünk aktív innovátorok a digitális bütykölő műhelyekben, illetve azokon túl?

 

Tervezői alkotói kapcsolatteremtés a társadalom és a technológia kontextusában – A designkommunikáció filozófiai, közgazdasági, művészeti és pszichológiai közelítései - 2018.11.19.
12:00-13:30 E.340

szervező: Marketing és Média Intézet, Marketing-, Média és Designkommunikáció Tanszék

Interdiszciplináris kerekasztal beszélgetés. 

A digitális technológiák újjáalakítják a tervezés folyamatát, a tervezés megértését, elfogadását és prezentálását. A különböző felhasználói csoportok egyre interaktívabb, tevékenyebb (agilisabb) résztvevőkké válnak. Fontos tisztázni ezért a digitális technológiák környezetét. Sokak szerint ugyanis van a TECHNOLÓGIA  és van a TÁRSADALOM, azaz MI. Miközben nincs technológia nélkülünk; a TÁRSADALOM MAGA A TECHNOLÓGIA. Minden technológia nem más mint tervezés, TERVEZŐI KAPCSOLATTEREMTÉS eredménye. A beszélgetés vitaindító kérdései: Minden startupinkubáció 90%-ban üzleti fókuszú tudást ad. Miért? A pörgés és az extrémitás lesz a “szexi mivolt” kritériuma, vagy az erény értelmében vett középút, a gyakorlás révén elért boldogság és nem az "üzleti rés" által motivált, olykor a butaságot és tájékozatlanságot kihasználó kérészéletű extázis?

Minden ember tervező; egyben közgazdász, művész és/vagy filozófus? Miként érvényesülhet a kreativitás, a tudás öröme, a művészet és az etikai reflexió az ipar 4.0-ban?

A kerekasztal beszélgetés résztvevői:

  • Cosovan Attila, tervezőművész, BCE
  • Fenyvesi Bori, építész
  • Horváth Dóra, közgazdász-tanár, BCE
  • Mitev Ariel, közgazdász kutató, BCE
  • Sárkány Péter, filozófus, EKE-GTK
  • German Kinga, művészettörténész, MOME
  • Kaucsek György, pszichológus, ergonómus, MOME

 

Kaláka a 21. században - avagy megosztáson alapuló közösségi kezdeményezések - 2018.11.20.
17:00 Könyvár

szervező: Bársony Fanni, BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet; Lazányi Orsolya, BCE Döntéselmélet Tanszék; Veress Tamás, BCE Gazdaságetikai Központ

Világszerte egyre több kezdeményezés tűnik föl, melyekben időnket, tudásunkat, kapcsolati hálónkat, eszközeinket osztjuk meg. Mi hajtja ezeket a kezdeményezéseket, mik a közös pontok és az eltérések? Kik és milyen indíttatásból vesznek részt? Milyen szabályokat alkotnak? Hogyan születnek a döntések? Mi segíti és hátráltatja a működésüket? A modern kor együttműködésének narratíváját keressük hazai közösségi kertek, co-housing, csináld magad műhelyek, szívességbankok és egyéb eszközmegosztó rendszerek képviselőivel.  

 

III. Szolgáltatásmarketing konferencia: Fókuszban a digitalizáció lehetőségei az üzleti tudományok oktatásában - 2018. 11. 21. 

9:00-13:00 E. 3001

Szervező: Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete immár harmadik alkalommal rendezi meg Szolgáltatásmarketing Konferenciáját, ezúttal a Magyar Tudomány Ünnepe 2018 rendezvénysorozat keretében.

Harmadik konferenciánk központi témája a digitális technológiák alkalmazásának lehetőségei az üzleti képzésekben. Az elmúlt évtizedben a hallgatók tanulási stílusa, információbefogási jellemzői jelentős változáson mentek keresztül, ami kihívás elé állítja az oktatókat. A digitalizáció új lehetőségeket jelent mind az oktatás hatékonyságának és élménytartalmának növelésében, és ezzel a hallgatók megszólításában. Konferenciánk előadásai rávilágítanak ezekre a változásokra, új trendeket és megoldásokat mutatnak be, az értékteremtés új lehetőségeit járják körbe.

A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött! 

Előzetes regisztráció

Kérjük, hogy legkésőbb 2018. november 16-ig regisztráljanak a https://goo.gl/forms/AqzM1GaypIKjv8qw2 oldalon. A konferencia honlapja: http://bit.ly/2DeNdVK

Részletes program

 

Tudás, technológia, társadalom a tudományos diákköri munkák tükrében - 2018.11.22
13:00-15:00 E. épület III-as előadó

szervező: Egyetemi Tudományos Diákköri Tanács

Regisztráció: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=uAHd-

HZyzkqqnVdn8PSlr3O4xLE79VpLmjDH0GSaumRUMTY2Sk1NSktEV0VPQ1o2UEhONzhNUllJQi4u

A konferencia célja, hogy a rövid áttekintést adjon a BCE 2018. évi tudományos diákköri konferenciáján helyezést elért, legjobb dolgozatok témáiból, kiemelkedő teljesítményt nyújtó hallgatóink kutatási eredményeiből.

 

  • 13.00–13.10 Megnyitó
    • Wimmer Ágnes, az ETDT elnöke
  • 13.10–13.30 Sztálinbarokk Kolorcity – Avagy hogyan táncolt át a rendszerváltáson Kazincbarcika - Bendicskó Lilla
  • 13.30–13.50 Egy ágens-alapú modell hálózatelméleti elemzése - Németh András Áron
  • 13.50–14.10 Mátrai szállodák revenue menedzsment rendszereinek értékelése, és a technikák vendégelégedettségre gyakorolt hatásának vizsgálata - Palik Júlia
  • 14.10–14.30 Az adatvezérelt döntéshozatal megjelenése a magyar bankszektorban - Teszárik Eszter
  • 14.30–14.50 Az autózás új „világa”?! – Az elektromos autózás lehetőségei napjainkban - Drabancz Áron
  • 14.50–15.00 Zárszó
    • Berezvai Zombor, az ETDT titkára

 

Sztálinbarokk Kolorcity - Avagy hogyan táncolt át a rendszerváltáson Kazincbarcika

Előadó: Bendicskó Lilla

Ismertető: Bányászat, ipar, rendszerváltás és Kazincbarcika. Siker, kudarc, nyert vagy vesztett a város? Bendicskó Lilla a korabeli helyi sajtó és a személyes történetek szemüvegén keresztül mutatja be, mi történt Kanzincbarcikával a rendszerváltás alatt és után, hogy kapcsolódnak össze személyes élettörténetek a történelem fordulataival. Életképek a helyi bányászokról, és az új ipari óriás, a BorsodChem születéséről.

 

Az adatvezérelt döntéshozatal megjelenése a magyar bankszektorban

Előadó: Teszárik Eszter

Ismertető: Az adat az új olaj – ezt szerintem mindenki hallja hetente kétszer. És persze azt gondoljuk, hogy a nagy cégek, a multik, meg a bankok professzionálisan felhasználják és értik már mindezt. De valóban így van ez? Teszárik Eszter arról ad elő, miként jelenik meg az adatvezérelt döntéshozatal a magyar bankoknál, mennyire van jelen a profizmus, mennyire jó az implementáció, hol vannak a jövő fejlesztése területei. Mi van meg és mi hiányzik, hogy az adat ne folyjon el, hanem hasznosuljon.

 

Egy ágens-alapú modell hálózatelméleti elemzése

Előadó: Németh András Áron

Ismertető: Ágens-alapú modellezés során önálló egyének (ágensek) döntéseivel és interakcióival modellezük a gazdaság működését. Mennyire kapnak fontos szerepet egy ilyen modellben az egyének közötti kapcsolatok, és azok szorossága? Miben lenne más a gazdaság, ha az egyének máshogy kapcsolódnának egymáshoz? Németh András ezeket a kérdéseket vizsgálja majd előadásában.

 

Az autózás új „világa”?! – Az elektromos autózás lehetőségei napjainkban

Előadó: Drabancz Áron

Ismertető: Eljöhet egyszer az elektromos autók aranykora? – Drabancz Áron előadásában több oldalról járja körül az elektromos autózás elterjedési lehetőségeit. Hol tartanak a technológiai fejlesztések? Kész a társadalom az új technológia elfogadására, befogadására? Megéri az autóipari vállalatok számára az elektromos autók fejlesztése? Ezekre kaptok választ, ha eljöttök a Tudás, technológia, társadalom a tudományos diákköri munkák tükrében című konferenciára november 22-én.

 

Mátrai szállodák revenue menedzsment rendszereinek értékelése, és a technikák vendégelégedettségre gyakorolt hatásának vizsgálata

Előadó: Palik Júlia

Ismertető: Egy jó szálloda egyszerre vonzó az utazóknak, nyereséget hoz a tulajdonosoknak és növeli környéke turisztikai vonzóképességét. Palik Júlia azt járja körül előadásában, hogy a mátrai szállodák hogyan fejlesszék revenue management rendszereiket, hogy képesek legyenek a fenti hármas cél elérésére és hosszú távon való fenntartására. Ehhez különböző nézőpontokból, többféle módszertan egyesítésével közelít, amelyet egy fejlődési modellben foglal össze.

 

Karrier narratívák: válaszutak és döntések - 2018. 11. 23. 
10.00-12.00 Könyvtár, Akvárium terem

szervező: Vezetéstudományi Intézet, Szervezeti Magatartás Tanszék 

EFOP 3.6.3. Kutatói életpályamodell kialakítása, mint fejlődési/fejlesztési folyamat: következményei a (fiatal) kutatók és felsőoktatás számára

Kutatásunk célja a fiatal oktató- kutatói karrierutak feltárása volt, különös tekintettel a lehetséges siker és fenntarthatósági értelmezésekre, az őket befolyásoló külső és belső tényezőkre. Narratív interjúkat készítettünk 30 fiatal oktató-kutatóval a BCE Gazdálkodástudományi karán, és ezek mentén megfogalmazódó főbb eredményeinkről szeretnénk beszélgetni Veletek.

Ha foglalkoztat, hogy melyek a kritikus karrier döntési helyzetek, hogy milyen megküzdési stratégiák vannak, és melyek segítenek a fenntartható és/vagy sikeres karrier (ki)alakításában, gyere kutatási workshopunkra és gondolkodj velünk együtt kutatási eredményekről, saját tapasztalatokról.

 

Digitalizáció, mobilitás, turizmus - 2018.11.26.
17:00 C.207

szervező: MMI Turizmus Továbbképző és Kutatóközpont

 

Bódis Gábor: A mobilitás integrálása a turisztikai desztinációk digitális márkakommunikációjába

A közlekedés integrálása a márka-eszenciába nem pusztán elméleti megközelítés, de gyakorlati versenyelőnyt jelent, amikor egy-egy hely ismertségét és látogatottságát kívánjuk növelni. Ezen egy kisség túl is lépve, ma már nem a versenyképességben áll egy-egy turisztikai desztináció márka-erőssége, hanem az együttműködésben és a networkingben. Néhány hazai és külföldi esettanulmányt is bemutatva megvizsgáljuk, hogyan illeszkedik a téma a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 célrendszeréhez.

 

Munkácsy András-Miskolczi Márk: A közlekedés digitalizációja - A felhasználói élményt érintő digitális megoldások

A turisztikai élmény maximalizálásának kritikus komponense a desztinációk elérését szolgáló közlekedés megfelelő színvonalú biztosítása. A mobilitási feltételek javításának tárháza folyamatosan bővül, mely a digitális technológia egyre jelentősebb penetrációjának is köszönhető. Előadásunkban bemutatjuk az aktuális, fogyasztókat közvetlenül érintő technológiai megoldásokat, melyek a felhasználói élmény javításának mozgatórugói lehetnek a XXI. század közlekedésében, illetve ezek kapcsolódását a turizmus aktuális trendjeihez.

 

Jászberényi Melinda-Kökény László: Beléptek-e már az utazási irodák a 21. századba? - Marketingeszköztár elemzés az utazási irodák bevonásával

Az utazási irodák szerepe a turisztikai célú keresletben egyre inkább háttérbe szorul, különösen a fiatalabb generációk preferencia sorrendjében. Az e-kereskedelem és e-turizmus hatására a közvetítők szerepe és előfordulási helye áttevődtek a fizikai megvalósulás központból a webes, cyber térbe történő működésre. Kutatásunk során a mintánkba több mint száz utazásközvetítő, utazásszervező iroda, vállalat, hálózati szereplő került. Kutatásunk fókusza arra irányult, hogy feltárjuk, miképpen értelmezik marketingkommunikáció(juk)ban a 21. század digitalizációs kihívásait a megkérdezettek.

 

Zsigmond Gábor: Technológiai, közlekedési múzeumok a digitális korban. Lehetséges feladatok és várható kihívások

Az ipari örökség interpretációjának átalakulása, kulturális turisztikai attrakcióként való megjelenése előtt számos lehetőség áll. A kortárs múzeumi marketing, a turizmusfejlesztés irányai, a nemzetközi múzeumlátogatottsági statisztikák, a digitalizáció és vizualizáció nyújtotta lehetőségek, a sikeres nemzetközi példák, vagy éppen az ipari fejlődés átalakulásának társadalmi és egyéni dimenzióinak megértésének igénye mind olyan – néhány éve jelen lévő – dimenziók, melyek alapvetően jelentenek új kihívásokat, feladatokat és lehetőségeket az ipari örökség menedzsmentje számára.

 

Az infokommunikációs technológiák hatása a pénzügyekre - 2018.11.29.
9:00-13:00 E.3001

szervező: Pénzügyi, Számviteli és Gazdasági jogi Intézet

A Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából intézetünk már nyolcadik alkalommal rendezi meg azt a minikonferenciát, amelyen lehetőséget biztosítunk intézetünk fiatal oktatóinak, kutatóinak és doktorandusz hallgatóinak kutatási részeredményeik bemutatására a vállalati pénzügyek, a számvitel, a társasági jog, az adózás és az üzleti etika területén. Most is nyolc izgalmas előadást hallgathatunk meg, melyeket majd meg is vitatunk.

Utolsó frissítés: 2018.11.30.